خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزیده جشنواره رسانه ای «زناره» شد

«ابراهیم عزیزی»، خبرنگار و عکاس خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد در بخش عکس جشنواره رسانه ای «زناره» که با موضوع زندگی عشایری و به همت حوزه هنری استان برگزار شد، حائز مقام شایسته تقدیر شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۲۰۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «زناره» چهارشنبه شب ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ با حضور حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری_مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امیر رئوف_مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، شریف اسلامی_ رئیس حوزه هنری استان و جمعی از هنرمندان و خبرنگاران رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

این جشنواره در موضوعات آداب، سنن و فرهنگ عشایر، نقش عشایر در دفاع و امنیت، عشایر ایثار و شهادت، فرهنگ شاهنامه خوانی، حماسه پروری بر بستر شاهنامه و پیوند فرهنگ شاهنامه خوانی و عشایر اجرایی شد.

با دریافت آثار از طریق دبیرخانه جشنواره و داوری آثار، نفرات برتر این جشنواره مشخص شدند که در بخش عکس «ابراهیم عزیزی» خبرنگار و عکاس خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شد.

در این دوره از جشنواره ۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد و هیئت داوران ۱۰ اثر را به عنوان برگزیده اعلام کردند.

در این مراسم همچنین از خانواده های شهید «امید خوب» از شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزیده جشنواره رسانه ای «زناره» شد

تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است

«شریف اسلامی»، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان برتر و تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه ای «زناره» گفت: تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: سال گذشته، نقشه تحول و توسعه هدفگذاری و هشت راهبرد با تکیه بر ظرفیت‌های سند زیست بوم استان تعریف شد.

اسلامی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمره پنج استان اول تدوین کننده طرح قرار گرفته و چشم اندازی بلند مدت مبتنی بر ظرفیت‌ها تعریف شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بکارگیری پتانسیل‌های هویت بومی، خاطرنشان کرد: چشم اندازی بر بستر فرهنگ و هویت عشایری که در ذیل خود بسیاری از مشکلات را حل می‌کند نیز تعریف شد.

اسلامی تصریح کرد: در سال اول نقشه تحول و سند زیست بوم، تولیدات بسیاری با پوشش بخش‌های مختلف محقق شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته حوزه هنری استان به همت و همراهی ریاست حوزه هنری صاحب ساختمان شد، ادامه داد: توسعه ظرفیت‌های زیرساختی در استان ضروری است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از برخی دستگاه‌ها در احداث پردیس سینمایی، عنوان کرد: دو سال است که پیگیر احداث پردیس سینمایی در شهر یاسوج هستیم که همراهی مطلوبی از سوی دستگاه‌های مرتبط شکل نگرفته است.

اسلامی بر مطالبه گری برای زیرساخت‌های فرهنگی در استان تاکید و اظهار کرد: رشد سایر بخش‌ها نیز باید عملیاتی شود.

وی از فعالیت باشگاه فیلم رشد در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: استعداد نابی در میان جوانان داریم که باید به آن ضریب داد و نسبت به شناسایی و پرورش این استعدادها اقدام کرد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره رسانه‌ای «زناره»، تصریح کرد: امید است در سال جدید نیز بتوانیم با محوریت تبیین فرهنگ عشایر برنامه‌های اینچنینی داشته باشیم.

اسلامی به رشادت‌های عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: عشایر با تکیه بر فرهنگ و روح حماسه که در آنها وجود دارد، حماسه آفرینی‌های فراوان داشته و تقویت این مهم نیز در سطوح گسترده‌تر به انسجام ملی کمک می‌کند.

خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزیده جشنواره رسانه ای «زناره» شد

حجت الاسلام سید رضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعهد به حقیقت است، گفت: انقلاب اسلامی به همه ابعاد هنر توجه دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف هنری زمینه سازی رشد افراد را محقق ساخت.

افتخاری اظهارکرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد که با محرومیت‌ها شناخته می‌شود، افرادی در عرصه هنر برخواسته اند که به سکوهای جهانی رسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ظرفیت را انقلاب اسلامی در اختیار هنر گذاشته، خاطرنشان کرد: هنر نیز باید ظرفیت‌هایش را در اختیار انقلاب اسلامی بگذارد.

افتخاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعهد به حقیقت است، تصریح کرد: یک هنرمند انقلابی باید متعهد به حقیقت باشد و این مهم را هوشمندانه و با درایت به جامعه تذکر دهد.

وی با اشاره به اینکه ما در جامعه هنرمندانی داریم که باید از بستر حقیقت برای تبیین استفاده کنند، بیان کرد: ظرفیت فعالیت بر مبنای این مهم در انقلاب اسلامی فراهم است.

خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزیده جشنواره رسانه ای «زناره» شد
«امیر رئوف»، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت:شهید آوینی با خلق آثار هنری و فرهنگی خود افق جدیدی را به روی هنرمندان باز کرد.

وی افزود: در صورتی که هنرمندان انقلابی بخواهد به رسالت خود عمل کنند قطعا با موانعی مواجه هستند.

رئوف اظهار کرد: دشمن از تمام ظرفیت رسانه ای خود استفاده می کنند، هنرمندان انقلابی می تواند با حرکت جهادی و استفاده از همه ظرفیت ها، نقش مهمی در این زمینه و برای مقابله با دشمن ایفا کنند.امروز جبهه انقلاب فرهنگی باید همچون ید واحده عمل کنند تا در تولید آثار موفق باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در جشنواره فجر طی دوسال اخیر هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد درخشیدند که نشان می دهد با وجود هنرمندان ملی و بین المللی ظرفیتهای خوبی وجود دارد.

رئوف تصریح کرد: درب صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به روی هنرمندان انقلاب اسلامی فیلم سازی، مستند، نمایش و... این استان باز است، حوزه موسیقی و سرود صدا و سیمای استان در چند سال اخیر حرف برای گفتن داشت.

وی ادامه داد: باید در جهت حفظ فرهنگ عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد کوشا باشیم و سینه به سینه این فرهنگ را انتقال دهیم.

به گزارش بسیج، در این مراسم از فعالان و هنرمندان برتر سال ۱۴۰۱ استان کهگیلویه و بویراحمد که در رشته های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی مقام کسب کرده بودند تجلیل شد.

خبرنگار بسیج کهگیلویه و بویراحمد برگزیده جشنواره رسانه ای «زناره» شد

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار